Jenga

Jag sköt fram julstädandet ända tills nu, eller nja sköt fram o sköt fram. Jag hade inte mycket till val, för precis när jag tänkte dra igång på förmiddagen fick jag självklart migrän. Och det enda som hjälper när jag har det är att sova, så sova fick det bli.
Sen ringde älskling o väckte mig, så då var det dags att stiga upp igen, åkte till Maxi för att handla en sak till Voffsan, sen till Rusta för att kika efter den billigaste kaffebryggaren vi kunde hitta, kändes lite snålt att inte kunna bjuda på kaffe när Jims kusiner ska bo här ett par nätter, o eftersom varken jag eller Jim dricker kaffe har vi inte brytt oss om att köpa en förrän nu.
Så nu alla kaffedrickare bjuds det på kaffe hemma hos oss :) Bara att ni bjuder hem er hit när ni känner för det!

Och guud så mycket lättare julstädandet känns när Julmusiken dånar i bakgrunden, så mysigt. Fatta att det är julafton imorgon alltså.. Har inte haft någon vidare julstämningen förrän jag satte på julmusiken. Nu dånar det jul, o doftar jul. Hemma hos oss luktar det pepparkaka o något mer juligt. Jag har nåt juldoftljus som luktar juul, men kan inte riktigt komma på VAD det är för lukt. Men gott luktar det! Och nystädat, finns inga bättre lukter än, nystädat, nybakat, nyduschat & nytvättat, (en jävla massa NY)

Nu kom en låt med Carola upp, fy vad jag hatar den subban. Skrev brev till henne när jag var ett litet barn då hon var min stora idol, men fick inget svar från varken henne eller fancluben. Sånt lämnar aldrig minnet! Hade hon varit snäll emot mig då, så kanske jag hade tyckt om henne =P Men icke!

Nu är älsklingen & Oskar på väg hem ifrån gymmet, så det blir ett par julöl o julmusik ikväll känner jag!
Får se om morgondagen, om jag vaknar lika tidigt som jag brukar göra på julaftonsmornarna, jag är som ett litet barn :)

GOD JUL PÅ ER! VI HÖRS NÄR JAG KOMMER HEM FRÅN SÄLEN!! PUSS & KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0