Alltid är det nåt.

Jag är vaken tidigt & ska strax iväg o jobba, & älskling sitter på ett tåg på väg hem från tyskland.
Om allt går som det ska är han i norrköping tills jag slutar jobbet..
- Men varför skulle allt gå som det ska när det inte gjort det hittills...?
De var äntligen på väg hem, skulle raka vägen till Puttgarden för att köpa med sig lite gott hem, sen skulle de ha kört raka vägen hem.. MEN så pajja ju självklart bilen, på motorvägen, mitt ute i inget alls..
Som tur är fanns där en SOS-telefon, så bärgning kom.. De fick bärgning in till närmsta stad & hamnade i en liten håla, där tälta de över natten utanför verkstaden där bilen nu finns.. Klockan 5 imorse kom en taxi & körde Jim de 12 milen till Hamburg, allt var stängt när han kom dit, men som tur är lyckades han ändå fixa en tågbiljett, o nu är han på väg..
Oskar & Conny får stanna i hålan tills bilen är lagad, & de kan ta upp till 4 dagar innan den är klar...
- Vilket trevligt slut på deras semester...

Men huvudsaken är att min älskling är OK. Saker är bara materiella ting..
Visst är bilen en stor sak i våra liv, men den går att ersätta i värsta fall..

Så ikväll blir det mys för hela slanten..
- Bara allt går som det ska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0