Lev varje dag som att det vore den sista.....

Jag har hittat en blogg som har berört mig väldigt mycket, och även fått mig att fälla några tårar:
http://jagefrisk.blogg.se/
Den handlar om en tjej som heter Madde, som bara blev 20 år.
Den 15/9 gick hon bort i cancer..
Läs hennes blogg, och känn hennes livsgnista, starkare & hoppfullare människa finns nog inte..
Följ hennes sista dagar.. Från början till slutet.
Hennes sjukdom som hon kallade, den jävla idioten, var en väldigt ovanlig cancersjukdom, där endast 20% av de som har den överlever. Men i alla hennes inlägg var det ingen tvekan om att hon skulle vara en av dom 20.
Att inte ens en sån viljestark människa som hon kunde överleva den, får en att tänka..
Jag vet inte om jag hade kunnar vara så stark, men kan tänka mig att mycket beror på vilka man har omkring sig..
Vila i Frid..



När man läser hennes blogg får det en att uppskatta det man har.
Och det man inte har.
Men samtidigt får det en att bli rädd.

Tänk om, tänk om, tänk om, tänk om....

Det skulle lika gärna kunna vara du, eller jag..
Känns som att man börjar få bråttom att hinna med allt man vill göra, innan det kan vara för sent.
Så snälla. Ta vara på varandra!

När du mår dåligt, tänkt då på att det alltid finns någon som mår sämre än dig.
Och denne skulle nog ge sitt allt för att ha det så som du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0