Vad är min granne?

Min granne har något skumt för sig, varken jag eller J har kunnat placera honom, trots att vi bott bredvid honom i ett år.

Häromhelgen, på fredagen sprang jag på honom nere vid entrén, klockan vara bara 21.. Han satt & skura trappen, samt insidan utav låset till entrédörren.. Jag sneglade lite undrande på honom.. - Min vän har skurit sig på nånting, så jag torkar bort hans blod, säger han innan jag hinner fråga nått.. Jag tänkte inte mer på de utan gick min promenad med hunden... Men väl hemma börjar jag spekulera.. OM hans vän skurit sig på någonting någon annanstans än hemma hos grannen så hade det ju inte hamnat blod på insidan utav låset, utan bara på utsidan.. Och om han skurit sig inne hos grannen så ser man väl till att täcka såret med nånting om det nu blödde så mycket.. Eller hade "kompisen" bråttom därifrån....?

Hur som haver.. Han e skum..

J ligger i sängen, han tvärdäcka. Jag försökte också däcka. Men låg o vred o vände på mig tills jag blev sur. Så kände att det var lika bra att gå upp en sväng, innan jag började sparkas :)

Köpte en mobil idag, mitt värsta köp ever! - GOO Jenny, kanske vore bra om du läste lite om mobilen innan du köper den!
Kommer hem, helt ivrig för min nya mobil. Kollar igenom lite, lyssnar ringsignaler. ALLA SÖG! Men det gör väl inget tänkte jag, för nu för tiden får man ju med en kabel till alla mobiler som man sätter in i datorn o överför musik till mobben, men NÄHHÄ ingen sån med i detta paket...? Vafan tänkte jag, blev skitsur. Då J kom på den smarta idén, att han kan föra över musik till sin mobil & sen blåtutta över det till mig. Joo men det verkade ok.. Tills jag till min förvåning får se att NÄÄÄH det fanns ingen blåtutte heller.. Finesser från 90- talet.. Ska dit o blinka med ögat lite imorgon så jag kanske kan få lämna tillbaks den ruttna jäveln!



Anledningen till att jag överhuvudtaget skulle köpa ny mobil, var att det var "fel på min" enligt J. Han kom aldrig fram när han skulle ringa mig.. Och vad tror ni inte händer, när jag har kortet i nya mobilen & han ringer...? Joo det blir precis samma sak, så med andra ord är det hans mobil det är fel på.. :D

Igår var vi ute o käka, jag & J, blev kina. MUMMA! Efter att vi blivit mätta o belåtna kände vi inte riktigt för att gå hem, utan gick ner till Babel en sväng för att dricka en varsin öl. Väldigt lite folk.. Vi satte oss ensamna vid ett bord o började tjuvlyssna på resten utav gästerna som var där, det pratades korsord.. Kvinnan, 5 bokstäver.. Moran säger dom, Jag till J. - Borde det inte vara HONAN?  De andra gästerna kunde visst läsa mina läppar, (nästan)
- Näe så får man inte säga, är inte det det värsta man kan kalla en kvinna? (säger en 40+  man från bordet mittemot)
Då han trodde att jag sagt Horan.. Så var tvungen att förklara mig, o sen kom vi in på det ena o det andra.
Vi kom så långt med diskutionen att Jag & J till sist gick o satte oss vid deras bord för att babbla vidare.. Gubben var säljare o det kan man säga att det hördes på snacket, munnen gick i ett. Flera öl beställdes & flera diskutioner sattes igång.. Han var ifrån sthlm o hade nyss blivit av med körkortet, fast bara i en månad. Så de hade hyrt in en 23- årig kille som också satt där med oss, för att köra runt på honom.. Klockan började bli mycket, det var dags för mig & J att börja röra oss.. Vi bytte nr med gubben & han ville ses igen nästa gång han kom hit..
SKUUMT! 40+ , man från sthlm, raggar vänner i 20+ åldern på en rutten kvarterskrog i Norrpan! Hallåå?
Och NEJ vi gav inte ut vårat utan han gav oss hans..

Nu blir det en nattcigg o sen förhoppningsvis blir jag däck!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0