Jenga

Jag vet till 100 % vart våran bil finns.
Då det gamla ägarbeviset nu är ogiltligt så fick vi hem en förfrågan om att en viss man i Stockholm vill stå som ägare på bilen, vi har adress på vart bilen står, självklart får denna människa inte stå på bilen, då vi inte fått betalt för den. Vi har nu också det giltliga ägarbeviset.
Bilen står på oss, vi har nyckel till bilen till bilen.
Om vi åker o hämtar den blir vi skyldiga till stöld??? (om vi åker o tar tillbaka våran bil som vi inte fått betalt för)
Polisen kan inte hämta den? De har efterlyst den o jag vet var den står. Men de kan inte hämta den ändå????
För det kan vara en tredje man inblandad som kan ha "köpt" bilen av den där jävla bögen Marcell.
Men det jag inte fattar är att de har ju tagit bort "köpt i god tro" o man ska själv kolla upp saker innan man köper det. Alltså så ska ju den här människan såna fall få skylla sig själv. MEN neej då, när det passar kuksugarna så gäller "god tro" ändå!  De säger ju för fan emot sig själva hela tiden!!! Och har vi riktig otur kanske vi inte ens får tillbaka bilen, för en äganderättskoll ska göras, o inte säkert att de kommer fram till att vi äger den.. BAAH????
De enda som KAN hämta våran bil är kronofogden, men då ska först en massa pappersarbete göras o när det är klart så kanske bilen hinner försvinna någon annanstans..
Jag blir så jävla trött på svenska rättssystemet!
De kan för fan inget alls!!!
Och jag kunde lura hit bedragaren, o det skulle få creed för o ha tagit fast honom.
Men det gick inte åklagaren med på, för polisen får inte lura fram ett brott?
Men hur fan blir det ett brott? "Jag har en bil att sälja o han är intresserad" Snuten kan bara plocka honom!!
Det är ju såna fall jag som lurar fram ett brott.
Jag kan få hit han på en timma, jag kan stå där med en massa arga människor, vi kan ha vapen o vi kan råna honom. Vi vet var hans familj bor. 
Polisen borde förstå att sånt här gör oss mänskliga förbannade o förr eller senare smäller det för Marcell, och det hade inte smällt lika hårt om snuten kunde göra sitt jobb!!!
Jag hatar dig BERTIL ERIKSSON (Begrägeriavd)
Gå i pension eller lär dig behandla människor med respekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0