Jenga

Shopping är kul. Mer pengar betyder mer shopping, fast det borde egentligen vara: Mer pengar -  Mer sparande. Men hur många gör det?

När vi ska flytta får vi ju inte plats med vårt snygga matsalsbord, så det ska monteras ner o sparas i källaren tills vi flyttar till större, vill inte göra mig av med det. Så i nya lägenheten så ska vi ha ett barbord med 4 stolar. Jag har hittat både bordet o stolarna jag vill ha på IKEA. Men så hittade jag en annons på blocket, exakt samma som jag vill ha, i nyskick för endast 1800:- , skulle annars har gått på långt över 3000:-  Så jag ringde o nu är bordet vårat! 
Tänkte försöka satsa på att ha ett ljust kök denna gång, då skåpsluckorna redan är vita,  barbordet är i bok, o stolarna i vit klädsel. Nu längtar jag efter att flytta! Som en tradition, vid varje flytt, så blir det en sväng till IKEA för att handla lite nytt till lägenheten, men inget i möbelväg, för jag är nöjd med de möbler vi har! Men lite hyllor, förvarning osv. Måste försöka komma på ett bra sätt att förvara alla våra skor.. Jag ljuger inte om jag säger att vi kanske har 70 par skor sammanlagt, typiskt att både han & jag har skor som passion. Och hans garderob ska vi inte snacka om!!! Han har t-shirts som räcker i en evighet o jeans så han kan klä hela sverige. Och ändå har han säkert rensat ut 2 sopsäckar med kläder sen vi flytta ihop. 
Men det är ju iofs ganska bra, då kan han inte klaga på mig =)

Nu är det dags för en promenad till jobbet! Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0