Jenga

Lite uppdatering om Gotland:

Söndag: Åkte från Norrköping vid 20-tiden, skulle möta upp Västeråsarna kl 22.
Incheckningen öppnade kl 22.00, Västeråsarna hade missat att det skulle ta 2 timmar till Nynäs från dom, så de blev försenade, o kom inte förrän 22.45, var såå nära att vi inte hann med båten.
På båten så somnade både Jim & Maja, så jag & Robban spela kort hela resan.
Väl framme på Gotland så kom vi underfund med att det var omöjligt att tälta, marken var våt o det var mörkt ute.
Tog bilen till vandrarhemmet där jag & Jim bodde för 2 år sen, de stängde egentligen kl 21. Men på dörren stod ett journr, så vi ringde o väckte nån turkgubbe som fick komma o checka in oss. Kl 3.00 =)

Måndag: Vaknade rätt tidigt, bestämde oss för att besöka Lummelundagrottorna, var väntetid i över 2 timmar, så medans vi väntade på det gick vi ner på havet o klättrade på stenar, o tog en massa fina kort (läggs in när sladden till kameran är hittad) Turen i grottan tog c:a 30 min, vi fick gummistövlar o byxor för att det var så himla mycket vatten i grottan, så mycket har de inte haft på över 10 år.. Vi gick en guidad tur, så det var en upplevelse..
Efter det blev det en sväng på stan, köpte bl.a en ny väska, på TIDEN kan ja säga, då alla mina väskor är sönder på ett eller annat sätt. Sen åkte vi förbi Intersport Outleten, där de såldes reebook skor för 200:- / par, så de blev ett till mig & två till Jim.
Vi bestämde oss för att tälta denna natt (som var planen för hela veckan egentligen)
Åkte ur från Visby, in på en liten skogsväg mot havet, o där fann vi världens finaste plats (foton kommer...)
Skulle slå upp tältet ( en 2-rummare med tält emellan) o till vår förvåning fanns det inte någon jäkla bruksanvisning...
Jag ljuger inte om jag säger att det tog c:a 2 timmar för grabbarna att ens resa tältet, det blev inte rätt, men det stod upp till slut iaf. Vi började grilla, utforska stället, åt o hade det allmänt mysigt. 
TILLS... de kommer förbi 2 jäkla griniga 08.or o påstår att det är förbjudet att tälta på gotland, o att om vi inte åker så ringer de snuten o bla bla bla.. Klockan var då MIDNATT, vem tar emot någon på ett vandrarhem så sent? ( vi var för fega för att ringa o väcka turkgubben igen) Vi packade in allt i bilen o var beredda på att dra därifrån. Och så kommer de förbi en gång till, Jossan ( deras dotter blev livrädd när de nämnde att de skulle ringa snuten) så hon satte igång ett böl o bad om att vi skulle få sova kvar under natten, o det fick vi till slut göra, bara vi lovade att inte skräpa ner med fimpar osv..
Så vi satte igång med monopol o hade de bra, varje gång någon rökte så påpeka Jossan hela tiden att vi var tvungna att fimpa i flaskan =) sötunge. Sen tyckte Maja att hon hörde djur utanför o då blev min kväll förstörd. =( Jag kunde inte sova på hela natten, de blåste o jag låg o lyssna efter djur.. Väckte Jim c:a 5 ggr under natten o sa att jag var rädd ;)
När de började bli ljust, o klockan närmade sig 8 så väckte jag alla, för jag ville därifrån. Robban var borta o ett tält hade slagits upp bredvid oss, vi gick mot bilen för att lämna all packning, o i baksätet låg Robban o sov =)

Tisdag: Efter en jobbig natt var vi alla överens om att det fick bli vandrarhem igen, vi lämnade tältet på plats, skräpade ner extra mycket o åkte mot vandrarhemmet där vi sov första natten, o bokade rum tiden ut..  Tog en dusch o la oss o sov en stund, orkade inte mycket denna dag, blev en sväng på stan o käk på en restaurang. Senare drog vi tillbaka till vandrarhemmet, grillade & spelade monopol. Denna kväll blev tidigt.

Onsdag: Vi vaknade till fint väder, så det fick bli en heldag på stranden. Det blåste som sjutton så de blev en himla massa vågor, sånt tycker vi om. Var tänkt att vi skulle hyra trampbåt, men det var för strömt i vattnet så det fick vi inte..

Måste avbryta här o gå ner i tvättstugan, uppdaterar nog om några dagar, eller ikväll, för i morgon blir det en tripp till Västerås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0