Jenga

Har en sån rutten dag! Vill ha ett jobb att kliva upp till på morgonen. Ett jobb som kan få mig trött om kvällarna.
Hur svårt ska det va? Jag söker jobb via arbetsförmedlingen, 5 andra jobbsajter, nt´s jobbannonser, hör med kontakter, skrivit in mig på ett antal bemanningsföretag. Jag har ett CV som rockar, jag vet att jag gör det bra ifrån mig på intervjuerna, jag är inte utvecklingsstörd, kan tala för mig!!  Med andra ord, jag ligger i! 
Och nej, jag har ingen jävla gymnasiekompetens, men hur länge ska jag behöva lida för det?
Bara för att jag inte gick i skolan betyder ju inte det att jag är outbildad, jag har arbetat, jag kan det jag behöver.
Jag är fasen inte dum i huvet! Det här tär på mig, jag orkar inte längre, samma visa varje dag:
  • Går upp på morgonen, brukar va nån gång mellan 6:30-9:30
  • Tar en promenad med hunden
  • Försöker äta nån bra frukost
  • Glor på tv 
  • Kollar jobb
  • Går ut med hunden igen
  • Börjar med maten
  • Äter maten ihop med Baby
  • Baby tränar 18-20 typ (aldrig att han ska va tvungen o sitta hemma bara för att jag gör)
  • Går ut med hunden 
  • kollar jobb
På eftermiddagarna orkar jag inte göra nånting ändå, har blivit trött av all irritation som varit under dagen.
NO JOB, NO LIFE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0