Jenga

Sitter här helt tårögd, tittar på Djurpolisen.
Fattar inte att folk kan vara så elaka o respektlösa mot sina husdjur.
Det var en Dobberman som bodde hos en familj, som aldrig är hemma, han har inte fått klorna klippta på flera år, så klorna har växt till en cirkel o växt in i trampdynan på hunden.
Sen en annan jävla idiot som hade 15 pitbulls i olika små burar, alla använde han till hundslagsmål, några av dem hade inte fått mat på veckor, o nästan alla hade öppna sår.
Frågan är om detta händer här i Sverige också? Men inte uppmärksammas lika mycket som i USA, vi har inga djurpoliser som tillbringar hela dagarna med att åka runt o se till djur.
Det kanske är något vi borde ha, då kamphundarna bara blir fler o fler.
Om jag någongång ser vanskötsel av ett djur tänker jag själv ingripa och/eller ringa polisen, sen ska jag själv se till att ägaren får ett jävla helvete! Djur kan inte försvara sig mot oss människor..
Nu ligger jag o pussar på min hund, o lovar henne livslång kärlek o omhändertagande..
Usch, vad hemskt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0