Mina tankar.


Om att vara arbetslös.
- Visst är det väl ganska skönt att kunna sova ut varje morgon, 7 dagar / veckan.
Men helvete vad tråkigt det är att försöka komma på saker o göra som får dagen att gå snabbare.
Att städa får väl tiden att gå fort, men det kanske inte är något man behöver göra 7 dagar / veckan..
Nästan alla man känner jobbar, & dom som inte gör de är för korkade för att umgås med..
MEN, jag ska kämpa & jag ska ha jobb snart igen.. Måste först & främst sätta mig ner o lära känna mig själv lite bättre, lixom vad vill jag göra? Vad brinner jag för? Vad ser jag mig själv jobba med i framtiden? Vem är jag?

Om mitt förra jobb.
( Har inte nämnt dom med namn än, men det kommer, jag jobbar inte där längre så nu är det bara att svartmåla)
- Till att börja med, jobbade jag gratis åt dom i 3 veckor innan stället ens hade öppnat! Kvällar, mornar, nätter. You name it!
Skrev på ett kontrakt där det står: "heltidsanställd med timlön" Som alltså innebär att de ska ge mig en heltidstjänst, o har de inte timmar nog åt mig för att komma upp till heltid, ska jag trots det ha betalt för heltid.
Och det kan jag tala om för er, att det har jag inte fått, Aldrig!
När jag konfronterade min kära subba till chef så skyllde hon på att hon helt enkelt inte hade vetat att en heltidstjänst innebar det utan hon "trodde" (!) att det innebar att komma så nära heltid som möjligt. Yeah right!
Efter mycket om & men, tjaffs hit o dit kom hon iaf på att timmarna som saknades (c:a 100 sammanlagt) skulle jag behöva jobba ifatt följande månad för att få pengarna som fattades. Fatta då skulle jag först o främst behöva jobba 172 h + 100 h på EN månad för att få ut dom..
Så de tacka jag nej till, med facket på min sida! När jag då sa att jag inte mottog det, tyckte hon att jag inte var tillmötesgående, & att hon inte vill ha personal som varken kan förlåta o förstå när en chef gör fel.
Och ni ska bara veta vilken anledning hon sa att hon hade när hon sa upp mig...
JOO!!! "Jenny, vi kan inte ha folk här som är rädda för getingar, det kommer att komma getingar nästa sommar också. Hur hade du tänkt göra då? "
Jo, det ska jag berätta. Att OM jag hade varit kvar nästa sommar, så hade jag nog klarat mig ur min getingfobi.
Men bara OOOM, var ju trots allt ändå ute efter annat jobb.

Och nu försöker dom fiffla med kontraktet jag skrev på (har ej fått kopia än, fastän jag bett om det sen maj) Men skriftlig eller muntligt, det väger lika starkt.. Men iaf, när jag idag bad om att få kopia på kontraktet för att bevisa för A-kassan att jag haft heltidsjobb. Så säger subban att det gamla kontraktet kanske inte finns mer, utan att jag ska få det "nya" som jag inte ens skrivit på, där det kommer stå: timanställning, vid behov. Fatta vad minus man går då.
Så imorgon blir det att ytterligare igen ringa facket, & någon gång kommer jag även gå så långt så att jag ringer till tidningen & ber dom göra repotage, o funkar inte det skriver jag i Debatt!
För mig kan de inte behandla hur som helst!!

Västerås??
- Min käre älskling har fått för sig att han vill att vi ska flytta till Västerås.
Han har ju en massa vänner där & har nu även fått erbjudande om jobb.
Men jag själv.. är inte riktigt lika sugen på det. Jag har ju allt mitt här, jag har inget där o hämta!
Så NÄÄ, jag vill stanna i gamla norrpan, iallafall några år till.
Sen får man se vart det vänder. Men inte Västerås va?? NÄÄÄ NÄÄÄ!

Min kära kusin..
Hon flyttar ju, alldeles för snart...
Man tar ju varandra så lätt för givet när man bor tvärs över gatan..
Jag vet att vi inte träffats mycket på sistone, & jag vet också att jag kommer ångra mig som tusan över det när hon inte längre finns där tvärs över gatan..
Man tar så mycket för givet & man blir så bekväm med det man har.
Man borde ta vara på de man har medans dom fortfarande finns en nära..
Men jag vet att hon kommer att må så jävla bra i Gran Canaria, hon kommer äga där borta =)
Och jag ska göra mitt allt för o komma dit o hälsa på. De bästa vore väl om jag åkte dit utan min man så det blir party för hela slanten! Men innan dess kanske man ska ta några rundor i solariet. För du lär ju va nästintill neger ;)
- Jag älskar dig kusinen, känns som att det var igår vi satt i soffan hemma hos mamma & pappa o käka kex, o när vi var hos er o fira jul.. Ibland saknar jag dom tiderna, våran släkt höll så hårt i varandra då....






Kommentarer
Postat av: Thess

Va söt du är.. Man saknar inte kossan för den är borta vettöh =)! Kommer inte va så brun gumman jag ska ju jobba =) MEN KLART du ska komma... dock tvivlar jag.. ;) Puss..

2008-08-28 @ 08:04:27
URL: http://thesshk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0