Thank good for google.

Jim fick iordning på batterierna till Anti-skällhalsbandet.
Men jag vågade inte riktigt sätta på henne det, tyckte synd om henne att få va med om stötar varje gång hon skäller.
Så jag googlade lite o hittade en sida med en massa såna halsband, där stod det också en massa info om Anti-skällhalsband, och att det var olagligt o sverige med halsband som ger stötar, för det skadar hunden psykiskt!
Shit tänkte jag, tur att jag inte satt på henne det.... Sen googlade jag vidare, och hittade en sida som sålde exakt likadana halsband som det vi köpte på tradera. Men i detta fall stod bruksanvisningen på Svenska, så jag började läsa och till min förvåning var detta halsband inte alls som jag hade tänkt mig. Det ger inga stötar, det sänder ut som obehagliga pipljud som lär vara obehagliga för hunden. Ni ser, jag & min engelska, hur kunde jag få det till att det gav ifrån sig stötar när det i själva verket gav sig ifrån små ljud? Jag kanske borde börja plugga lite engelska?

Så nu ska voffsan gå runt med detta halsband både ute o inne, får hoppas att det hjälper.
Stod att hundarna i början kan skälla ännu mer för det blir förvånade när det pipet, o skäller för att hävda sig,
och det verkar stämma, för varje gång hon skäller o hör ljudet blir hon arg o skäller ännu mer, men till slut fattar väl även hon att ljudet försvinner om hon slutar skälla..
Det ska tydligen ta ca 4 veckor, sen brukar de flesta hundar ha slutat skälla överhuvudtaget, så då ska man testa att ta av halsbandet för att se ifall de även sitter i då..
Annars blir det halsband för jämnan.

Och på tal om annat, så känner jag mig lite bättre idag än igår.. Det går lixom i vågor, mådde pyton i morse, sen gick det över, o så kommer det tillbax.. Men det är väl så det är att ha feber har jag för mig..?
Igår lär jag garanterat ha haft ca 39-40 graders feber, satt vid spisen o lagade mat, orkade inget annat. Men det varade bara i ca 20 minuter.. Skumt!
I helgen har jag bestämt mig för att må bättre, sägs om Sing Star & sen vidare mot Otten o glo på Björn Rosenström på lördag, tjejer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0