Idioter!

Tänka sig att ett första intryck kan ändras totalt.
Första tiden på mitt gamla jobb (innan vi hade öppnat & kommit igång) så hade vi firmafest, alla verkade såå trevliga.
Och jag berättade för alla att detta var jobbet jag drömt om, att alla va så bra, såg fram emot att börja jobba ihop med hela bunten!
Sen kom vi igång med jobbet, gick bra till en början.. Tills två utav de fyra cheferna började visa "sitt rätta jag" .
Fy i helvete vilka jävla rikspuckon! Fick höra skitsnack om den ene från den andre ( de var alltså gifta med varandra) hela dagarna långa.. De visade att de struntade fullständigt i sina anställda & bara brydde sig om att ställena gick bra. Men hur ska ställen gå bra där de som jobbar vantrivs?

Min svärmor brukar vara väldigt duktig på att tyda människor, men inte ens hon såg igenom dem i detta fall.
Jag berättade vilka jävla mongon de va, men när hon träffade dem o de drog på det där falska smailet & fjäskade till tusen, så sa hon att hon märkte hur mycket dom brydde sig om mig o att "de var ju jätte trevliga"
Men nu har hon ändrat uppfattning.

Läskigt att människor kan vara så falska att de kan lura alla.
Jag hatar dom, de har lyckats förstöra mitt liv (för stunden iaf, kommer få nytt jobb, o lägga denna dåliga erfarenhet bakom mig) och det är mycket därför jag skriver om dom i min blogg.
- Jag vill inte att någon annan ska behöva gå igenom detta. utan var försiktiga när ni söker jobb och när ni får ett kontrakt i handen, skriv inte på!! Utan gå först till någon som är kunnig på kontrakt, ni kan gå till erat fackförbund och visa upp det
så förklarar de för dig vad kontraktet innebär.
Blir då arbetsgivaren putt för att du inte skriver på kontraktet på plats, så kan du skjuta han i huvet o sticka därifrån, för då är det något som inte stämmer..
Det är ofta strul i restaurangbranschen, tråkigt nog..
Man kan även ringa HF (Hotell & restaurang facket) för att kolla vad företaget där ni söker jobb har för rykte.
Ringer ni dit för att kolla upp det jobbet jag hade så kommer ni att få höra ett o annat, det står skrivet i deras datorer.
Jag kommer nog aldrig mer jobba inom den branschen, man har fått höra så mycket skit av såå många människor..

MEN VI KAN VÄGRA IHOP!

Min fackombudsman talade om för mig att om alla människor som jobbar inom restaurangbrancshen gör som jag, sätter stopp! Då skulle det inte längre finnas några problem.
Arbetsgivarna skulle vara tvungna att sköta kollektivavtalet till punkt o pricka för att själva få behålla stället.
Så våga säga ifrån, men var försiktiga, det kan kosta er jobbet, men i slutändan kommer det att vara värt det!
 Det kan jag lova av egen erfarenhet, JAG vill iaf inte bli utnyttjad samtidigt som jag sliter  arslet av mig för att få deras ställe att funka.

Och jag är nästan helt säker på att någon därifrån håller på o följer min blogg,
antagligen för att se ifall de hittar något de kan sätta dit mig för.

- DRA ÅT HELVETE! Jag gör mitt bästa för att sprida vidare sanningen, vill inte att någon annan ska bli lurad o börja jobba hos er och behöva genomgå samma sak som jag själv har fått genomgå...

Slutligen kommer jag ju att kunna lägga detta bakom mig och gå vidare.. Men en sak har jag lärt mig, att ta det  försiktigt nästa gång jag får ett jobb, inte rusa in i något utan först höra mig för vad företaget har för rykte och be någon tyda kontraktet innan jag skriver på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0