Jenga

Sådär, då var jul & nyår över. Känns riktigt skönt faktist!!
Det ser ut som ett jävla bombnedslag här hemma, men jag orkar inte ta tag i de för tillfället.

Julen spenderade vi först hos mamma, sen hos Jims släkt & sist hos pappsen, vi fick det vi hade önskat oss, presentkort hos Resia, så nu blir resan av. Vart & när är inget bestämt, men i början av februari har vi pratat om..
Juldagen spenderade vi mest sittandes i en bil på väg till Sälen, blev att stanna till i Västerås en snabbis o god jula Maja & Robban. Kom fram till Sälen kl. 19.00, käkade mat med Jims familj & kusiner, spelade spel o blev halvfulla.
Annandagen spenderades i Sälen, Älsklingen åkte snowboard hela dagen o var överlycklig :) Jag hängde med Voffsan ute i snön.
Lördagen då provade jag på att åka skidor, fy i helvetes jävlar va jag hatar pjäxorna & skidorna!! SÅÅ jäkla tungt o irreterande. Var förbaskad redan innan jag kommit fram till backen, så blev att åka en gång, sen gav jag upp.
Söndagen spenderades också mest sittandes i en bil, hemresan kändes ändå lättare än ditresan. Kom hem strax efter kl 15.00, hoppade in i en dusch, fixade iordning mig, sen blev det middag hos Jims mormor. Efter det gick vi ut o drack några öl, Jim & jag o hans Kusin Alice o hennes pojkvän.
Måndagen sov ut... I min egen säng! När vi väl vaknade ville Jims kusiner åka o kolla affärer, så blev en sväng på Maxi, de köpte choklad o dillchips o dip för ca 500:- Just denna choklad o chips o dip fanns inte i Tyskland. Sen åkte jag hem tidigare än de andra för att gå ut me voffsan. Sen blev det en sväng på stan me kusinen. På kvällen kom Josef o hans flicka o Jims andra kusin, som bodde hos Jims mamma, då blev de tacos, drinkar o öl! En tidig kväll..
Tisdagen åkte Jim o alla andra till Stockholm, jag stannade hemma, kände inte riktigt för att åka bil ytterligare ett par timmar, blev lugnt o skönt att vara ensam hemma! Åkte till pappa en liten sväng på morgonen, sen ner till stan för att köpa hårfärg, gick hem o färgade det.. Jag & Jim fick lite ensamtid på kvällen då hans kusiner åkte till Jims mamma o käka.
Nyårsafton blev först att sova ut länge länge, för att klara kvällen! Jims kusiner ville sen ner på stan, så det fick det bli. Jag gick hem lite tidigare för att helena skulle komma o klippa mig. Blev riktigt bra! Hon gjorde även iordning nyårsfrisyren, som jag tyvärr inte fånga på kort, då jag alltid springer när jag ser en kamera :) Vid 18 var det 3-rättersmiddag hos svärmor, förätten bestod av någon slags stvuvning med kräfta & champinjoner, och en massa räkor & musslor. Varmrätten var Oxfié m hemmagjord klyftpotatis o sallad. Till efterrätt blev det chokladmousse som Jims faster hade gjort. MUMMA! Kom hem vid 22-tiden, då alla folk började ramla in o partyt började!! Singstar åkte självklart fram! Blev party till klockan 4 på morgonen... En väldigt lyckad nyårsafton!
Nyårsdagen Blev väckta av telefonen vid 11-11.30 nångång, att Jims kusiner skulle åka hem. Så det var bara att klä på sig o gå för att säga hej då. Jag var fortfarande full o lycklig över att jag inte hunnit bli bakis ännu :) Letade runt hela stan efter en öppen affär till sist hittade vi en, köpte frulle o gick hem o åt o somna på soffan..

Nu är vi äntligen ensamma hemma..  Idag blir det nog städning hela dagen, om jag bara orkar sätta igång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0