Allt handlar om Nellie.

Nellie har missuppfattat det här med natt & dag, hon har fått för sig att man sover på dagarna o är vaken om nätterna.. Jag försöker lära henne att det är tvärtom, men rätt svårt o lära en snart 4 veckors bebis något alls.
Häromnatten var den bästa natten någonsin, efter kl 19 badade jag henne, satte henne i babysittern o gick runt med henne, allt för o hålla henne vaken, gav henne sista måltiden kl 21.30, sen gick vi o la oss, hon vaknade 00.30 o va hungrig, sen sov hon ända till kl. 6.30, underbart kan jag tala om.
Natten till idag gick inte riktigt lika bra, men hon hade ont i magen, så blir att testa i natt igen istället.
Hon är en matglad tjej våran Nellie, på en vecka har hon gått upp 400 gram, o då har hon ändå inte varit riktigt kry.
En bebis på 0-1 månad ska i regel äta mellan 60-150 ml per måltid o våran tjej nöjer sig inte med mindre än 120 ml, men får troligen höja lite igen, för idag har hon inte nöjt sig med var fjärde timme..
Hon är sjukt lik Jim när han var bebis, på kort kan man knappt se någon skillnad, men hon ser ut o få mina ögon o min näsa iaf. Kommer lägga upp bilder inom kort. Måste ju visa upp den sötaste tjejen i världen.. ♥
Bara en massa bebis-snack, men antar att det är sånt ni vill höra..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0